During COVID-19, digital marketing means company survival

 We saw companies trying to change operations sufficiently to remain alive even in the midst of the pandemic. Now the game's name is "adapt," and we're all trying to figure out where we fit into the bigger picture. We are compelled to move beyond the traditions we have created and forward into the digital era, even if it means getting out of our comfort zone.

Service with No Contact




Some companies didn't even have a social media profile prior to COVID-19. These companies relied on repeat buyers, word-of-mouth marketing, and in-store promotions. You know the kind of places I'm talking about: mom-and-pop shops that use printed posters, bulletin boards, and give a prize to the 100th customer of the day.

For others, this style of business model set them apart from the competition and helped them become well-known. Others blamed a general lack of interest in technology (or the inability to pay for pricey digital marketing campaigns). Then it disappeared with a snap of the fingers. Nobody could get through the gate, and the business's entire system collapsed.

Dive Head-First Into Digital When it comes to entering the digital world with your company, pride must be replaced by necessity. You must be social media savvy, have a website, and you cannot rely on physical customers to carry out your orders. You should forget about acclimating to the water. Jump in with the intention of swimming and remaining afloat.

You can't wait for things to return to normal if you want your company to survive the pandemic now and in the future. You must step on and adjust to the changes, which must be made immediately.


Making the Switch to Digital Marketing

Anything, including daily transactions, seems to be accomplished on a smartphone or computer screen. Digital marketing is more than a must if you want to develop your clientele and keep your business running smoothly. Many companies depend on it as their only source of income. Businesses that do not move to a digital marketing strategy will not be able to withstand COVID-19.

Make sure your corporation has a functional, modern website that is both mobile and user-friendly. Customers should be able to contact you or make transactions through your website on any device, so you don't miss out on any sales opportunities.

Your marketing structure hasn't changed in terms of customer service or marketing practices; just the way it's distributed has. Customers want to feel safe when making transactions, and they choose to do so online.




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हमने देखा कि महामारी के बीच भी कंपनियां जिंदा रहने के लिए ऑपरेशनों को बदलने की कोशिश कर रही हैं। अब खेल का नाम "अनुकूलन" है, और हम सभी यह पता लगाने की कोशिश कर रहे हैं कि हम बड़ी तस्वीर में कहाँ फिट होते हैं। हम अपने द्वारा बनाए गए परंपराओं से परे जाने और डिजिटल युग में आगे बढ़ने के लिए मजबूर हैं, भले ही इसका मतलब हमारे आराम क्षेत्र से बाहर निकलना हो।


कोई संपर्क के साथ सेवा


कुछ कंपनियों को COVID-19 से पहले सोशल मीडिया प्रोफाइल भी नहीं मिली। ये कंपनियां रिपीट बायर्स, वर्ड-ऑफ-माउथ मार्केटिंग और इन-स्टोर प्रमोशन पर निर्भर थीं। आप जानते हैं कि मैं किस तरह की जगहों के बारे में बात कर रहा हूँ: माँ-और-पॉप दुकानें जो मुद्रित पोस्टर, बुलेटिन बोर्ड का उपयोग करती हैं, और दिन के 100 वें ग्राहक को पुरस्कार देती हैं।


दूसरों के लिए, व्यवसाय मॉडल की इस शैली ने उन्हें प्रतिस्पर्धा से अलग कर दिया और उन्हें अच्छी तरह से ज्ञात होने में मदद की। दूसरों ने प्रौद्योगिकी में रुचि की एक सामान्य कमी (या मूल्यपूर्ण डिजिटल विपणन अभियानों के लिए भुगतान करने में असमर्थता) को दोषी ठहराया। फिर यह उंगलियों की एक तस्वीर के साथ गायब हो गया। गेट के माध्यम से किसी को भी नहीं मिला, और व्यापार की पूरी प्रणाली ध्वस्त हो गई।


डिजिटल में हेड-फ़र्स्ट डाइव करें जब आपकी कंपनी के साथ डिजिटल दुनिया में प्रवेश करने की बात आती है, तो गर्व को आवश्यक रूप से प्रतिस्थापित किया जाना चाहिए। आपके पास सोशल मीडिया प्रेमी होना चाहिए, एक वेबसाइट होनी चाहिए, और आप अपने आदेशों को पूरा करने के लिए भौतिक ग्राहकों पर भरोसा नहीं कर सकते। आपको पानी को कम करने के बारे में भूलना चाहिए। तैराकी और शेष काम के इरादे से कूदें।


यदि आप चाहते हैं कि आपकी कंपनी अभी और भविष्य में महामारी से बच सके तो आप सामान्य स्थिति में लौटने की प्रतीक्षा नहीं कर सकते। आपको परिवर्तनों पर कदम और समायोजित करना होगा, जिन्हें तुरंत किया जाना चाहिए।




स्विच करने के लिए डिजिटल विपणन


कुछ भी, दैनिक लेनदेन सहित, एक स्मार्टफोन या कंप्यूटर स्क्रीन पर पूरा होने लगता है। यदि आप अपने ग्राहक को विकसित करना चाहते हैं और अपने व्यवसाय को सुचारू रूप से चालू रखना चाहते हैं तो डिजिटल मार्केटिंग बहुत जरूरी है। कई कंपनियां इस पर अपनी आय के एकमात्र स्रोत के रूप में निर्भर हैं। ऐसे व्यवसाय जो डिजिटल मार्केटिंग रणनीति के लिए आगे नहीं बढ़ेंगे, COVID-19 का सामना नहीं कर पाएंगे।


सुनिश्चित करें कि आपके निगम के पास एक कार्यात्मक, आधुनिक वेबसाइट है जो मोबाइल और उपयोगकर्ता के अनुकूल है। ग्राहक आपको किसी भी डिवाइस पर अपनी वेबसाइट के माध्यम से आपसे संपर्क करने या लेन-देन करने में सक्षम होना चाहिए, ताकि आप किसी भी बिक्री के अवसरों से न चूकें।


आपकी मार्केटिंग संरचना ग्राहक सेवा या विपणन प्रथाओं के संदर्भ में नहीं बदली है; जिस तरह से इसे वितरित किया गया है। लेन-देन करते समय ग्राहक सुरक्षित महसूस करना चाहते हैं, और वे ऐसा ऑनलाइन करने के लिए चुनते हैं।




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