What Is the Importance of Authenticity in Marketing?
Isn't it supposed to be easy to be genuine in your marketing? But the fact is that marketing is developing at a quicker rate than marketers can keep up with.
You must be more real than ever before, thanks to internet reviews, social media, and customer desire for honesty. Let's take a look at why authenticity in marketing is so essential nowadays.
It fosters trust
When you're genuine in your marketing and people notice, they'll tell others about it when they buy your items. This implies you'll have a far better trust quotient than someone who oversold their items and received negative feedback. In terms of marketing, you should consider using the "under-promise and over-deliver" strategy.
You'll Get More Conversions
You'll convert more often if your sales page appears to be genuine. Consumers are getting less and less misled and persuaded by the hype and hoopla employed by many marketers.
Increased Participation
Because you'll be open enough to interact with consumers and prospects equally, authenticity promotes engagement. When you're just being true to yourself and your brand, and you know yourself and your brand voice, it's simpler to interact with people.
You'll follow through on your promises
When you're a genuine business person and owner, you'll always follow through on your promises. You'll do precisely what you said you'd do if you said no questions asked returns for 90 days. The issue about promises like this is that you'd think most people wouldn't make them if they weren't going to keep them, but sometimes they just lie with fine print. The other issue is that such behavior will be noticed, and your business may suffer as a result.
Honesty is always the best policy
It may seem self-evident, but honesty is always preferable to embellishing the truth, exaggerating the truth, or outright lying. But it doesn't mean you have to be cruel when it comes to telling the truth. If someone asks you a subject about which the absolute truth would be harmful to them, for example, Then try telling them the truth in a softer, although not less damaging, manner.
You Can Demonstrate Your Concern
When you're genuinely authentic, you're at ease expressing your emotions and showing that you care about others. This is true even if you are unfamiliar with them. It will show up in your sales pages, FAQs, and when dealing with difficulties that your customers or prospects are experiencing when they send you a query. Your concern for others is evident in your activities.
It Will Is Easier For You To Maintain Consistency In Your Branding
It will be simpler to be more consistent if you've created a genuine brand based on truth, care, your audience, and what you do for them.
Customers expect it
Consumers nowadays want you to be truthful, real, and open. They follow you on social media, write reviews, tell their friends, and they will quit buying from you if they discover you aren't honest, treat people unfairly, or aren't open.
Today, being genuine is a requirement. Anything else would be too dangerous. Every day, businesses collapse because word got out that the owner, advertisements, or marketing were not genuine. You can now find out almost anything about anyone or any brand on the internet. Your consumers will discover out if you aren't genuine.
--:HINDI:--
विपणन में प्रामाणिकता का महत्व क्या है?
क्या आपकी मार्केटिंग में वास्तविक होना आसान नहीं
होना चाहिए? लेकिन तथ्य यह है कि विपणक की तुलना
में विपणन तेजी से विकसित हो रहा है।
इंटरनेट समीक्षाओं, सोशल मीडिया और ईमानदारी के
लिए ग्राहकों की इच्छा के कारण आपको पहले से कहीं
अधिक वास्तविक होना चाहिए। आइए एक नजर डालते
हैं कि आजकल मार्केटिंग में प्रामाणिकता इतनी जरूरी
यह विश्वास को बढ़ावा देता है
जब आप अपनी मार्केटिंग में सच्चे होते हैं और लोग
नोटिस करते हैं, तो वे आपके आइटम खरीदते समय
दूसरों को इसके बारे में बताएंगे। इसका मतलब है कि
आपके पास किसी ऐसे व्यक्ति की तुलना में कहीं अधिक
बेहतर विश्वास भागफल होगा, जिसने अपनी वस्तुओं की
अधिक बिक्री की और नकारात्मक प्रतिक्रिया प्राप्त की।
मार्केटिंग के संदर्भ में, आपको "अंडर-वादा और ओवर-
डिलीवर" रणनीति का उपयोग करने पर विचार करना
आपको अधिक रूपांतरण प्राप्त होंगे
यदि आपका बिक्री पृष्ठ वास्तविक प्रतीत होता है, तो
आप अधिक बार रूपांतरित होंगे। उपभोक्ताओं को
कम से कम गुमराह किया जा रहा है और कई विपणक
द्वारा नियोजित प्रचार और हुपला द्वारा राजी किया जा
रहा है।
बढ़ी हुई भागीदारी
चूंकि आप उपभोक्ताओं और संभावनाओं के साथ
समान रूप से बातचीत करने के लिए पर्याप्त खुले होंगे,
प्रामाणिकता जुड़ाव को बढ़ावा देती है। जब आप केवल
अपने और अपने ब्रांड के प्रति सच्चे होते हैं, और आप
स्वयं को और अपनी ब्रांड की आवाज़ को जानते हैं, तो लोगों के साथ बातचीत करना आसान हो जाता है।
आप अपने वादों पर अमल करेंगे
जब आप एक वास्तविक व्यवसायी और मालिक होते हैं,
तो आप हमेशा अपने वादों का पालन करेंगे। आप ठीक
वही करेंगे जो आपने कहा था यदि आपने कहा कि 90
दिनों के लिए कोई प्रश्न नहीं पूछा गया तो आप करेंगे।
इस तरह के वादों के बारे में मुद्दा यह है कि आपको
लगता है कि ज्यादातर लोग उन्हें नहीं रखेंगे अगर वे उन्हें
नहीं रखेंगे, लेकिन कभी-कभी वे ठीक प्रिंट के साथ झूठ
बोलते हैं। दूसरा मुद्दा यह है कि इस तरह के व्यवहार पर
ध्यान दिया जाएगा, और इसका परिणाम आपके
व्यवसाय को भुगतना पड़ सकता है।
ईमानदारी सदा सर्वोत्तम नीति होती है।
यह स्वयं स्पष्ट लग सकता है, लेकिन सच्चाई को अलंकृत
करने, सच्चाई को बढ़ा-चढ़ाकर पेश करने या सीधे तौर
पर झूठ बोलने की तुलना में ईमानदारी हमेशा बेहतर
होती है। लेकिन इसका मतलब यह नहीं है कि जब सच
बोलने की बात आती है तो आपको क्रूर होना पड़ता है।
यदि कोई आपसे कोई ऐसा विषय पूछता है जिसके बारे
में पूर्ण सत्य उनके लिए हानिकारक होगा, उदाहरण के
लिए, तो उन्हें सच्चाई को नरम तरीके से बताने का
प्रयास करें, हालांकि कम हानिकारक नहीं, तरीके से।
आप अपनी चिंता प्रदर्शित कर सकते हैं
जब आप वास्तव में प्रामाणिक होते हैं, तो आप अपनी
भावनाओं को व्यक्त करने और यह दिखाने में सहज
होते हैं कि आप दूसरों की परवाह करते हैं। यह सच है
भले ही आप उनसे अपरिचित हों। यह आपके बिक्री
पृष्ठों, अक्सर पूछे जाने वाले प्रश्नों और उन कठिनाइयों से
निपटने में दिखाई देगा जो आपके ग्राहक या संभावित
ग्राहक आपको एक प्रश्न भेजते समय अनुभव कर रहे हैं।
दूसरों के लिए आपकी चिंता आपकी गतिविधियों में स्पष्ट
है।
आपके लिए अपनी ब्रांडिंग में निरंतरता बनाए रखना आसान होगा
यदि आपने सच्चाई, देखभाल, अपने दर्शकों और आप
उनके लिए क्या करते हैं, के आधार पर एक वास्तविक
ब्रांड बनाया है, तो अधिक सुसंगत होना आसान होगा।
ग्राहक इसकी उम्मीद करते हैं
आजकल के उपभोक्ता चाहते हैं कि आप सच्चे,
वास्तविक और खुले हों। वे सोशल मीडिया पर आपका
अनुसरण करते हैं, समीक्षाएं लिखते हैं, अपने दोस्तों को
बताते हैं, और अगर उन्हें पता चलता है कि आप
ईमानदार नहीं हैं, लोगों के साथ गलत व्यवहार करते हैं,
या खुले नहीं हैं तो वे आपसे खरीदारी करना छोड़ देंगे।
आज वास्तविक होना एक आवश्यकता है। और कुछ भी
बहुत खतरनाक होगा। हर दिन, व्यवसाय ढह जाते हैं
क्योंकि यह शब्द निकल जाता है कि मालिक, विज्ञापन
या विपणन वास्तविक नहीं थे। अब आप इंटरनेट पर
किसी के बारे में या किसी भी ब्रांड के बारे में लगभग
कुछ भी पता लगा सकते हैं। आपके उपभोक्ताओं को
पता चल जाएगा कि क्या आप असली नहीं हैं।
Post a Comment