Many small and large companies, both online and offline, make mistakes when it comes to their online reputation. All of these errors, however, can be tracked and regulated if you know what they are.
You may have good intentions when addressing a particular client, but the best thing you can do is obtain written approval before discussing a client's personal information in some way. When you talk to others and they can tell it's about them, some people don't like it. They will be afraid that if they can tell, someone else will be able to tell as well.
Bullying others by pointing out their flaws
It's one thing to offer a fair assessment of someone's work; it's quite another to try to destroy their company entirely. Look up "Freely & Harley Law Suit" on YouTube for a perfect example of this. Watch the fiery ruin of some fitness business owners in a public nightmare involving the Supreme Court of Australia
Putting Photos of Your Drunk Night Out on the Internet
So, all in one day, your youngest daughter married, your oldest had a boy, and your best friend turned 60. However, no one wants to see you intoxicated and drinking in public. Although your family and friends would adore it, your business partners will have reservations. Some people can refuse to purchase from you.
choosing Weird Cute Profile Names on Social Media
Using your own name is a good idea unless you give your social media profile the name of your niche or product. If you want to portray your company as a moral and honest company that is transparent about who it is, don't use something personal.
Lie-Telling
More than one business owner has been caught in a blatant lie online, which has destroyed their whole company. If you don't earn six figures or aren't a millionaire blogger, don't imply or pretend to be. In many ways, the online world is small, and it will appear sooner or later.
Taking Material from Other People's Websites
This is a simple one to spot, but there have been instances of people stealing other people's hard work, information items, videos, and so on, then entering the real producer's Facebook community and attempting to sell their products there. Yes, they were humiliated, apprehended, and destroyed in a matter of minutes. Don't take something.
Ignoring or Defending Against Complaints
Ignoring or blocking complaints is a huge mistake. Clients and potential clients are watching how you handle complaints, and how you handle them will either help or hinder you. Respond quickly and always try to find a solution for your client's dilemma.
Not reacting to blog comments
Keep your blog posts open to comments because closing them can give the impression that you don't like disagreements or opposing viewpoints. The comments on a blog make it social. It's all useless material without the feedback. Finally, regardless of whether you are right or not, it is important to stop behaving enraged and defensively. This is a massive blunder that will come back to haunt you. You can't go wrong online if you're modest, compassionate, frank, and kind.
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ऑनलाइन और ऑफलाइन दोनों ही तरह की कई छोटी और बड़ी कंपनियां अपनी ऑनलाइन प्रतिष्ठा की बात करते हैं। हालाँकि, इन सभी त्रुटियों को ट्रैक और विनियमित किया जा सकता है यदि आप जानते हैं कि वे क्या हैं।
ग्राहक के गोपनीय विवरण का खुलासा करना
किसी विशेष क्लाइंट को संबोधित करते समय आपके पास अच्छे इरादे हो सकते हैं, लेकिन सबसे अच्छी बात आप किसी ग्राहक की व्यक्तिगत जानकारी पर किसी तरह से चर्चा करने से पहले लिखित अनुमोदन प्राप्त कर सकते हैं। जब आप दूसरों से बात करते हैं और वे इसके बारे में बता सकते हैं, तो कुछ लोग इसे पसंद नहीं करते हैं। वे डरेंगे कि अगर वे बता सकते हैं, तो कोई और भी बता पाएगा।
अपनी खामियों को इंगित करके दूसरों को धमकाना
किसी के काम का निष्पक्ष मूल्यांकन करना एक बात है; यह पूरी तरह से उनकी कंपनी को नष्ट करने की कोशिश करने के लिए एक और है। इसके एक आदर्श उदाहरण के लिए YouTube पर "फ्रीली एंड हार्ले लॉ सूट" देखें। एक सार्वजनिक दुःस्वप्न में कुछ फिटनेस व्यवसाय मालिकों के उग्र बर्बादी को देखें, जिसमें ऑस्ट्रेलिया के सर्वोच्च न्यायालय शामिल हैं
इंटरनेट पर अपने नशे की रात की तस्वीरें बाहर लाना
इसलिए, एक दिन में, आपकी सबसे छोटी बेटी ने शादी की, आपके सबसे पुराने लड़के का एक लड़का था, और आपका सबसे अच्छा दोस्त 60 साल का हो गया। हालांकि, कोई भी आपको सार्वजनिक रूप से नशे और शराब पीते हुए नहीं देखना चाहता। हालाँकि आपका परिवार और दोस्त इसे पसंद करेंगे, आपके व्यावसायिक भागीदारों के पास आरक्षण होगा। कुछ लोग आपसे खरीदारी करने से मना कर सकते हैं।
सोशल मीडिया पर अजीब प्यारा प्रोफ़ाइल नाम चुनना
अपने खुद के नाम का उपयोग करना एक अच्छा विचार है जब तक आप अपने सोशल मीडिया प्रोफाइल को अपने आला या उत्पाद का नाम नहीं देते। यदि आप अपनी कंपनी को एक नैतिक और ईमानदार कंपनी के रूप में चित्रित करना चाहते हैं जो पारदर्शी है, तो वह कौन है, कुछ व्यक्तिगत का उपयोग न करें।
झूठ कह
एक से अधिक व्यवसाय के मालिक एक ऑनलाइन झूठ बोल रहे हैं, जिसने उनकी पूरी कंपनी को नष्ट कर दिया है। यदि आप छह आंकड़े नहीं कमाते हैं या एक करोड़पति ब्लॉगर नहीं हैं, तो न करें या होने का नाटक न करें। कई मायनों में, ऑनलाइन दुनिया छोटी है, और यह जल्द या बाद में दिखाई देगी।
अन्य लोगों की वेबसाइटों से सामग्री लेना
यह एक साधारण स्थान है, लेकिन ऐसे लोग हैं जो अन्य लोगों की मेहनत, सूचना आइटम, वीडियो आदि चोरी करते हैं, फिर वास्तविक निर्माता के फेसबुक समुदाय में प्रवेश करते हैं और वहां अपने उत्पादों को बेचने का प्रयास करते हैं। हां, उन्हें कुछ ही मिनटों में अपमानित, गिरफ्तार किया गया और नष्ट कर दिया गया। कुछ मत लो।
शिकायतों के खिलाफ उपेक्षा या बचाव
शिकायतों को अनदेखा करना या रोकना एक बहुत बड़ी गलती है। ग्राहक और संभावित ग्राहक देख रहे हैं कि आप शिकायतों को कैसे संभालते हैं, और आप उन्हें कैसे संभालते हैं या तो आपकी मदद करेंगे या आपको बाधा देंगे। जल्दी से जवाब दें और हमेशा अपने ग्राहक की दुविधा का हल खोजने की कोशिश करें।
ब्लॉग टिप्पणियों पर प्रतिक्रिया नहीं
अपने ब्लॉग पोस्ट को टिप्पणियों के लिए खुला रखें क्योंकि उन्हें बंद करने से यह आभास हो सकता है कि आप असहमति या विरोधी दृष्टिकोण पसंद नहीं करते हैं। एक ब्लॉग पर टिप्पणी इसे सामाजिक बनाती है। यह प्रतिक्रिया के बिना सभी बेकार सामग्री है। अंत में, भले ही आप सही हों या न हों, लेकिन गुस्सा और रक्षात्मक व्यवहार करना बंद करना महत्वपूर्ण है। यह एक बड़ी गड़बड़ी है जो आपको परेशान करने के लिए वापस आ जाएगी। अगर आप विनम्र, दयालु, फ्रैंक और दयालु हैं तो आप ऑनलाइन गलत नहीं कर सकते।
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